ad

17.02.2011


Labels: ,

Rekordowy „Like”


Internet był właśnie świadkiem kolejnej rewolucji. Biciu rekordu świata na portalu Facebook. Próby tej podjął się producent czekoladowych ciasteczek Oreo, które, tak nawiasem mówiąc, niedawno weszły na polski rynek.


Bicie rekordu polegało na zebraniu w ciągu 24 godzin jak największej ilości kliknięć w przycisk „Like” pod danym postem na fanowskiej stronie na wspomnianym portalu. Oreo posiada bazę ponad 16,7 miliona fanów swojej strony, więc spodziewany był wysoki wynik. Akcja została wcześniej odpowiednio nagłośniona i we wtorek punktualnie o 15 czasu środkowoeuropejskiego licznik ruszył. Liczba rosła dość szybko i po czterech godzinach przekroczyła 50 tysięcy. Brzmi imponująco? Tak właśnie by było, gdyby nie fakt, że kilka godzin później niezwykle popularny gwiazdor rap o pseudonimie Lil Wayne, którego facebookowa baza fanów wynosi ponad 20 milionów osób, również postanowił wystartować w wyścigu. Trzeba przyznać, że dysponuje on bardzo zdyscyplinowaną publicznością. W ciągu zaledwie godziny jego apel „polubiło” 200 tysięcy fanów!

Do końca swojej rekordowej próby Oreo zebrało „zaledwie” 114 619 kliknięć. Ponieważ jednak 24 godziny od publikacji postu rapera jeszcze nie minęły, palma pierwszeństwa przypadła producentowi ciastek, który nie omieszkał niezwłocznie się tym pochwalić. Oczywiście na Facebooku.







To pokazuje, jak duży potencjał marketingowy tkwi w social media. Skala zaangażowania klientów, fanów marki poprzez takie kanały komunikacji może być wciąż dla wielu zaskakująca. Takie próby pokazują jednak, że to może być najskuteczniejszy kierunek marketingowych działań w najbliższym czasie.

UPDATE



Rekord Oreo przetrwał jedynie kilka godzin. Raper Lil Wayne zdołał uzbierać 588 243 Like'i i został posiadaczem nowego rekordu Guinessa w tej nowej kategorii.


0 comments:

Prześlij komentarz