ad

16.06.2011


Labels: , ,

Naturalność kluczową wartością w kampanii Louis Vuitton


Osoby zajmujące się komunikacją marketingową to wyjątkowi ludzie. Poza dziesiątkami innych zalet i talentów muszą charakteryzować się ponadprzeciętnym darem przekonywania, umiejętnością zjednywania sobie słuchaczy, odbiorców. Najlepiej jeśli do tego sami wierzą w to, o czym mówią – wtedy wszystko powinno być w porządku. Spójność komunikatu na poziomie werbalnym i niewerbalnym jest zazwyczaj gwarantem sukcesu. Czy aby na pewno? Taka refleksja nasunęła mi się oglądając najnowszą reklamę Louis Vuitton, w której wystąpiła Angelina Jolie. Dlaczego? Spójrzcie na to zdjęcie jeszcze raz. Czy pierwszym skojarzeniem jakie przychodzi wam na myśl jest „naturalność”? Mnie też nie. Niestety, z jakichś względów do tego właśnie chce nas przekonać Pietro Beccari, wice prezydent firmy.

Aktorka jest gwiazdą najnowszej odsłony kampanii  „Core values” (Kluczowe wartości) prowadzonej od 2007 roku.

Wspomniany wcześniej Beccari tak opisuje zdjęcie z Jolie:
„Jest bosa, ma na sobie własne ubrania, nie ma makijażu, a pod ręką trzyma swoją prywatną torebkę. Jednocześnie wprost promienieje, pozując na drewnianej łodzi w pokrytym bujną zielenią krajobrazie prowincji Siem Reap w Kambodży”.
I dalej:
„Ludzie nie są przyzwyczajeni do oglądania Angeliny w takiej sytuacji. Mnie osobiście podoba się fakt, że jest to tak prawdziwe naturalny moment. Taki właśnie osobisty przekaz, oparty na własnych doświadczeniach, własnych podróżach jest kluczowy dla naszej marki”.
Czy tylko ja mam wrażenie, że to zdjęcie równie dobrze mogłoby posłużyć twórcom kampanii reklamowej Photoshopa? Proszę nie zrozumieć mnie źle – pod względem artystycznym, kompozycyjnym zdjęcie jest świetne. Trudno zresztą żeby było inaczej, skoro wykonane zostało przez światowej sławy fotografkę Annie Leibovitz.

Tylko po co na siłę sprzedawać bajkę o naturalności, uchwyceniu ulotnej chwili, etc.? To tylko zaciemnia odbiór kreacji i sprawia, że odbiorca reklamy zaczyna się niepotrzebnie nad nią zastanawiać i analizować. A nie o to chyba w tym wszystkim chodziło.

W poprzednich latach w kampanii „Core Values” wystąpili: Bono wraz ze swoją żoną Ali Hewson, Andre Agassi ze Steffi Graff, Sean Connery, Michaił Gorbaczow, Keith Richards oraz Catherine Deneuve.

Proszę samemu ocenić, na ile są one naturalne, a na ile starannie zaplanowane i przemyślane, i jak na tym tle prezentuje się Angelina.












0 comments:

Prześlij komentarz