ad

24.08.2011


Labels: , ,

I tu jest pies pogrzebany


Po dość długiej przerwie technicznej spowodowanej kwestiami nie należącymi do tego bloga, czas powrócić na łamy MakuMedia. Tym razem chciałbym przedstawić kampanię społeczną, która została przeprowadzona w Serbii. Problem z którym próbuje się jednak zmierzyć, jak najbardziej dotyczy również naszego kraju. Można się o tym przekonać zwłaszcza na wiosnę, kiedy śnieg zaczyna znikać z chodników i trawników, a spod niego wyłania się bynajmniej niepiękny widok. Tak - w tym miejscu pozdrawiam wszystkich właścicieli psów.

W Belgradzie postarano się wymyślić sposób na to, jak tę kwestię rozwiązać. Jak zachęcić ludzi do tego, by sprzątali po swoich czworonożnych pupilach. Wszyscy wiemy, że nie czynność ta nie należy do najprzyjemniejszych i stąd najczęściej nikt nie chce jej wykonać. Nie dość, że trzeba się wcześniej odpowiednio przygotować, zabrać ze sobą torebkę, ewentualnie szufelkę, to jeszcze trzeba się schylać. I tę ostatnią trudność twórcy kampanii postanowili przekuć w zachętę do podjęcia wysiłku i zaangażowania się w akcję uczynienia swojego miasta piękniejszym.








Poprzez zwinnie wykonany skłon nie tylko bowiem sprawiają, że miasto jest czystsze, ale i mają okazję do zaprezentowania swojej zgrabnej pupy. Taki widok poza dostarczeniem walorów estetycznych może zaś skłonić innych do wzięcia udziału w akcji :)

Chociaż sam nie wiem, czy to nie nazbyt daleko idące i grubymi nićmi szyte, to jednak mając w pamięci wiosenne roztopy i to, co odsłaniają, jestem skłonny zaakceptować każdą kampanię, która próbuje z tym walczyć. 

0 comments:

Prześlij komentarz